Sovit riktigt dåligt..

Whaaa, ja min underbara pojke åkte hem igår.. Och vi har haft en underbar helg ihop. I fredags åt vi tacos med min mamma och i lördags kom min pappa förbi med pizza till mig, Kalle och han själv. Så ja.. vad ska man säga en underbar helg tycker jag!!
 
 Men jaja.. Hoppas att ni hade en bättre sömn än vad jag hade.. Jag sov riktigt dåligt.. Med tanken på att det var riktigt kallt inatt.. Jag låg med en filt under mitt tjocka täcke och frös ihjäl.. Det var riktigt kul.. NEJ.. inte precis.
Så jag har tyvärr bara sovit i 6 timmar inatt.. Suck.. Men det är rätt skönt att ha sovmorgon. Jag börjar ju 12.50 varje måndag så idag, men jag går ändå alltid upp vid 9.00 på morgonen på måndagar. Varför vet jag inte riktigt men det känns som att jag hinner göra mer saker om jag går upp 9.00.
Men idag så har jag en uppgift, eller hela klassen men vi har gjort det i halvklass, så den gruppen jag är med i ska då hålla tal idag inför halva klassen. Och det ska vara runt 4-6 minuter.. YAY roligt.. Ja, eller nä.. Eller jag vet inte.. Blandade känslor för jag fick sitta upp till ca klockan 2 inatt och skriva rent och lägga till en massa saker.. Äch när jag läste igenom talet tyst och satte tiden så kändes det som att jag läste jättefort, men jag läste hur långsamt som helst.. Men det gäller att ta korta pauser och lite längre pauser och prata "riktigt" långsamt.. HAHA nej men jaja..
Jag hoppas att detta går bra, vilket jag tror, om det gick på 4 minuter och 6 sekunder att läsa det inatt så borde det la gå nu också hoppas jag.


 
Okej, så först gick tiden på detta.. Och jagh började känna att det inte skulle kunna gå att ha i 4 minuter ungefär.. Men jag överraskade faktiskt mig själv med att skriva ner lite egna tankar och utveckla talet.
 
Som ni kan se så lyckades jag överträffa mig själv lite. Och JAG vet att man inte ska sitta natten innan man ska ha talet och renskriva det, men om inte min klasskompis Mickis(Michaela) hade påmint mig när vi satt och skrev på facebook inatt så hade jag verkligen glömt bort det.. Men tack vare henne så satt vi båda uppe och fixade klart våra tal. Och sedan när jag var klar så sa jag att jag skulle gå och lägga mig.. Men jag kunde inte somna för att det var så himla kallt, och hela min näsa.. Asså jag vet inte hur jag ska förklara det men den var verkligen iskall.. Och jag kan direkt säga att jag sov med pyjamasbyxor och en hoodie för att detvar så kallt. Men lixom herregud.. Här ligger jag med filt och ett tjockt täcke och fryser ihjäl.. Men WOW vilken överraskning.. Vi har ingen ved hemma så.. HELA huset är iskallt.. Speciellt mitt rum tycker jag.. Asså väggarna.. Dom är iskalla.. Det går inte att beskriva.. Så inatt hade jag mina funderingar på att gå ner och sova i vardagsrummet det varmaste rummet i huset.. Och varför det är de varmaste rumme tär för att värmepumpen sitter där och därför blir typ de rummet det varmaste rummet.. Men jag gjorde tyvärr inte de.. För jag tror jag sov i samma st'llnin g hela natten.. Som om jag låg i en kokgong.. Jag vet inte.. Men jag frös ihjäl.
 
 
Såbhär såg det iallafall ut igår på morgonen när jag tog ut min hund.. Han är som sagt helt galen i snö typ.. Så han hade det roligt medan jag ville bara att han skulle få göra sina behöv så jag kunde få lägga mig i min varma säng bredvivd min kille. SÅ han kunde värma mig. Eftersom det var jag som gick ut i kylan och blev kall.
 
I lördags var jag och Kalle på bio och såg En underbar jävla jul. Den var riktigt rolig! Jag rekomenderar er att gå och så den!!
 
 
 
Att skicka ut Kalle i kylan igår på dagen för att man har mensvärk.. Och att han kommer hem med detta, det överraskade han mig med. Och det var riktigt gulligt!! Finaste pojken asså!!
 
Detta är väll lite hur min helg har sett ut.. Och hur denna dagen kommer att se ut.. Hoppas ni får en bra dag i kylan!!
Familj♥, Skolan♥ | |
#1 - - OLIVIA | 17,5 årig tje j mediebranschen:

Biopopcorn <3

Upp