Update- Covid19

Nu har jag varit tyst här på bloggen som jag sa att jag INTE skulle vara. Men saken är den att jag fyllde som sagt 24år den 20 januari, helgen den 22 januari så hade jag lite tjejkompisar över som firade mig och vi hade såklart jätteroligt. Sen jobbade jag veckan där efter och i fredags den 28 januari vaknade jag upp med feber. Så jag bokade en tid för till personal provtagningen här i Ängelholm för att se så jag INTE hade covid då jag skulle jobba 29 och 30 januari. Lördagen den 29 januari kom och jag fick mitt provsvar. Det var POSITIVT. Jag har då alltså fått Covid19, det jag INTE ville få. Och då undrar ni såklart, varför vill du inte ha det? 
Jag e bara en nojig liten tjej som är rädd att jag skulle bli dödsjuk. Men så var inte fallet. Jag fick feber sedan hosta och nu är jag täppt i näsan. MEN jag är feberfri och det har jag varit i 2 dagar nu. Så jag kan nog äntigen återvända till jobbet OM de skulle behöva mig till helgen. Jag mår i övrigt okej, har varit hängig och sådant men annars har de varit som när jag varit sjuk tidigare. Det var med andra ord inte så farligt som jag hade trott. Nu har jag iallfall antikorppar mot Covid19. Igår ringde en av mina bästavänner på facetime vilket jag inte var bredd på då vi inte pratar facetime så ofta. Så de första hon säger när jag svarar är " DU HAR INTE DÖTT VA!!!?" Vilket jag tyckte var lite roligt. Hade jag dött av covid så hade jag inte svarat i min telefon. Men det var iallafall gulligt att hon ringde för att checka så jag var okej. Många av mina vänner har skrivit och kollat, men Lina hon e en sådan som ringer och ser så man mår bra!
Så nu vet ni varför det varit lite tyst ifrån mig. Jag hoppas ni alla mår bra så ses vi i nästa blogginlägg! Stay Strong!
Bloglovin♥ | |
Upp