I made it!!

Sååå nu var det nästan en vecka sedan jag uppdaterade bloggen och varför har det gott såååå lång tid? Jo för jag har varit tvungen att smällta VAD som faktidkt har hänt. I måndags gjorde jag mitt teoriprov inför körkortet och jag kan med handen på mitt hjärta säga att jag KLARADE det! Jag trodde aldrig att jag skulle klara teorin för det har varit något av det jobbigaste jag har pluggat! att få över 58rätt på elevcentralen visst det tog tid i början men sedan så lyckades jag få minst 8 slutprov rätt. Och när jag satt i Halmstad på trafikverket så vart jag riktigt nervös, min mamma köote vatten, banan, nektarin och två energibars. Men ärligt talat jag tog två tuggor av en av engeribarsen och den smakade medicin.. Okej.. Usch, så jag tog mitt vatten och slutade äta helt för jag var för nervös. 10.10 ropade en kvinna upp mitt namn och jag skulle gå in i provrummet, jag hade mitt teoriprov muntligt vilket man kan ha. Vi gjorde några frågor jag tror det var typ 36 frågor sedan tog vi en pause och gick ut i solen och sträkte på oss och fick lite luft sedan gick vi in igen och fortsatte. När jag hade gjort sista frågan så förklarade hon, att hon nu kommer bara hon se om jag blivit godkänd eller inte. Så jag på riktigt bad till min ängel där uppe om att jag skulle bli godkänd och det kändes som asså 5 minuter innan hon sa något. Men i själva verket tog det 30 sekunder men det kändes som mer.
Och det första hon säger efter hon att hon förklarat att det bara är hon som kommer se resultatet är "YES!!" Jag tittar på henne och blir i chock. Jag säger " Är jag godkänd?!!" Ja jag va godkänd! Jag var såå nära på att börja gråta av lycka. Sedan tittade vi va mitt resultat var och det var tillräckligt bra för att jag skulle vara nöjd. Där efter så ringde jag min mamma och frågade vem som skulle hämta mig och hon undrade hur det hade gott så jag sa bara vi tar det sen. Där efter ringde jag min pappa och berättade och han blev sååå glad för min skull. Sedan kom min mamma och hämtade mig och jag bara log riktigt stort och då visste hon att jag hade klarat det. Och hon hade gott där hemma och bara undrat hur det gick för mig. Och ni märker, det gick bra! På tisdagen körde jag upp, och jag var sååå otroligt nervös! Uppkörningen var inga problem, när vi kom tillbaka till trafikverket så sa han som hade åkt med mig att jag var godkänd. Och jag visste typ inte vart jag skulle ta vägen. Jag blev hur glad som helst. Och när jag blev upphämtad så börja jag gråta. JAG gråter inte så himla lätt men då, jag storgrät av lycka. Och det kändes så himla bra att kunna köra hem utan övningskörskylten på bilen.
 
 
 
När denna bilden togs så hade jag precis lyckats sluta gråta och var hur lycklig som helst. Okej det kanske syns! Men WOOOOW!!!!
Så i onsdags så körde jag till Halmstad för att träffa min bästavän Lina! Och det kändes såååå konstigt att köra helt ensam så långt. Men allt gick hur bra både till Halmstad och sedan hem.
 
 
Så här har jag precis kommit hem till Lina på landet! Och asså det kändes så sjukt! Har inte träffat henne sedan maj tror jag.. Vilket e ett bra tag sedan! Men vi hade en trevlig eftermiddag, sedan ringde jag pappa och fikade på hans jobb. Han jobbar på sjukhuset så jag körde dit och så köpte vi glass och påväg ut så mötte jag min kusin Elina och hennes mamma Cissi, Cissi jobbar i cafeterian och i kiosken på sjukhuset. Så vi pratade en hel del och det var hur trevligt som helst. Sedan var pappa tvungen att gå tillbaka till sitt arbete så då vart de bara jag och Elina kvar. Så vi gick ut och satte oss eftersom det var varmt, så pratade vi lite sedan så körde jag hem till mina barndomsvänner David och Linus och var där en stund och sedan körde jag hem. Och igår fick jag ett brev och fick hämta ut mitt körkort!
 
Så nu vet ni varför jag tagit min tid att skriva här för jag har behövt smällta det som har hänt denna veckan! Hoppas ni haft en bra vecka och nu har en bra helg!
 
Bloglovin♥, Familj♥, Vänner♥ | |
Upp