Storm

Ja, jag vet att jag inte har bloggat på ca 1 vecka.. Men jag har varit sjuk och inte haft någon ork..
 
Så.. Som många vet var det storm i Halland igår, bland annat här där jag bor. Och det var.. Vad ska man säga.. Riktigt läskigt tyckte jag. Jag la bland annat upp 3 tweets inatt om stormen..  Well..
Men jag var ju sjuk förra veckan onsdag till fredag ungefär. Jag var inte i skolan på 3 dagar, för att jag hade ont i halsen, huvudvärk och illamående. Så jag började tro att jag fått magsjuka elelr något, men nää de hade jag inte. Och min söta kille kom hem till mig i fredags och pysslade om mig när jag var sjuk i fredags. Och det var bara såå himla gulligt. Och han åkte ju såklart hem IGÅR.. Och jag tyckte att han inte skulle åka, men det gjorde han ju ändå.. Så vid ca 11 tiden igårkväll så ringde han mig, och jag var påväg att gå och lägga mig.. Men jag ville såklart inte sova för jag var riktigt rädd. Så började det åska och jag fick panik och la på. Men han gav sig inte, han ringde upp igen och frågade hur jag mådde och hur det gick med mig. Eftersom jag är väldigt lätt skrämd och så gillar jag ju inte åskan.. Men han pratade med mig och lugnade ner mig fram till ca klockan 1 inatt! De var riktigt gulligt av honom. Och ja som ni kan läsa på bilden nedanför så började det blåsa ännu mer när vi lagt på och då fick jag panik igen och ville att han skulle ringa upp igen... Men nääääää det gjorde han ju inte. Men det gick väll bra. Jag somnade och sov riktigt dåligt, som säkert många andra i Halmstad kanske också gjorde inatt.
 


Ja, så såg mina 3 tweets ut, och jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Jag kan säga att jag INTE har sovit så mycket, ser ut som ett lik i hela ansiktet eller något.. Ser hemsk UT!!! Tur att man börjar skolan 12.50 så man hinner se lite bättre ut eller något. Men jag läste på facebook igårkväll att Nissan har svämmat över. För ER som bor i Halmstad eller har varit i Halmstad så finns det en sjö som går igenom stan som heter Nissan. Och den hade tydligen svämmat över, så vi får se hur det ser ut i stan idag. Lite skraj är jag om jag får säga det själv.
Läste för en stund sedan att en jättefin park som heter Norrekattspark var helt förstörd. Det är så mycket träd som har vält omkull, inte bara här där jag bor utan inne i stan också. Halmstad arena har solpaneler på taket och dom hade visst blåst ner, vatten upp till bildörrarna. Asså om jag hade gott ut där vattnet hade gott upp till bildörarna hade de vattnet varit upp till mina knän om inte till mina lår eller något. Inte vet jag, men jag är som sagt lite skraj.. Vi får se hur det går med bussen till stan sedan när jag ska till skolan. Well, we will se! Nu vill jag ta en stor kopp te och fixa fram mina kläder samt  packa min skolväska. Jag missade ju 3 dagar i skolan förra veckan.. Så bara ta igen nu då! Hoppas ni har bland annat fick en bra natt i stormen.
 
Glöm inte att nu kommer jag och Filli att lägga upp youtubevideos varje dag fram till julafton!!
Familj♥ | |
Upp